Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.06.2007 12:17 - МОЯТА МОЛИТВА
Автор: vivian1331 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2858 Коментари: 4 Гласове:
0



Христо Ботев


МОЯТА МОЛИТВА

 

"Благословен Бог наш..."


О, мой боже, правий боже!
Не ти, що си в небесата,
а ти, що си в мене, боже -
мен в сърцето и в душата...


Не ти, комуто се кланят
калугери и попове
и комуто свещи палят
православните скотове;


не ти, който си направил
от кал мъжът и жената,
а човекът си оставил
роб да бъде на земята;


не ти, който си помазал
царе, папи, патриарси,
а в неволя си зарязал
мойте братя сиромаси;


не ти, който учиш робът
да търпи и да се моли
и храниш го дор до гробът
само със надежди голи;


не ти, боже, на лъжците,
на безчестните тирани,
не ти, идол на глупците,
на човешките душмани!


А ти, боже, на разумът,
защитниче на робите,
на когото щат празнуват
денят скоро народите!


Вдъхни секиму, о, боже!
любов жива за свобода -
да се бори кой как може
с душманите на народа.


Подкрепи и мен ръката,
та кога въстане робът,
в редовете на борбата
да си найда и аз гробът!


Не оставай да изстине
буйно сърце на чужбина,
и гласът ми да премине
тихо като през пустиня!...



Тагове:   Моята,   молитва,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Той е Бог за своя Народ!
02.06.2007 12:55
"....тежко, тежко вино дайте
пиян дано аз забравя,
туй що глупци вий не знайте,
позор ли е или слава...."

Ботев е и ум и чест,
голям поет, жив е и днес!

Поздрав за постинга!
цитирай
2. scarlet - Ней....един различен Ботев....
02.06.2007 13:33

Ней

Питаш ме, защо съм аз
дохождал нощя у вас,
как съм скочил през плета
и що щял съм да крада.

Кат мъжът ти не съм стар
да не видя в темна нощ:
аз си имам за другар
на поясът остър нож.

Нощ бе темна като рог,
примъкнах се като смок:
слушам, гледам - сички спят,
спеше си и ти с мъжът.

Там в градина аз седнах,
в ръка силна нож стиснах:
ще излезе, рекох той,
ще изпита гневът мой.

Гледам вкъщи свещ гори,
вие спите - мен в гърди
силен пламък, яд гори
и гняв ще ме умори.

Впил съм очи във свещта,
а не виждам, че нощта
превали се и мина
и зора се веч сипна.

Славей песен си запя:
с радост среща той зора;
през прозорецът глава
се показа и засмя.

Тебе тутакси познах
и тогаз се чак стреснах:
"Друг път", славею казах
и през плетът пак скокнах.

Ето защо идвах аз
в темна нощ и грозен час:
ще умре един от нас -
ил мъжът ти, или аз!

цитирай
3. weasell - всеки път,когато чеа стихове на Ботев
03.06.2007 20:18
се чувствам горда,че съм българка!!!!!!!!когато бях малка заспивах със книгата му със стихотворения-просто за мен той е най-великия от великите:))))))))))))
цитирай
4. panazea - Благодаря, Вивиан ,
16.09.2009 16:38
Добре е да си припомним Ботев и неговата молитва . Който може , го разбира. Привет!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vivian1331
Категория: Лични дневници
Прочетен: 69528
Постинги: 17
Коментари: 35
Гласове: 434
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930